Felanmälan

Här hittar du information om det blir problem med lägenheten, fastigheten, dina grannar eller dig själv.

På den här sidan hittar du information om vad du ska göra om det händer saker som du snabbt behöver hjälp med i BRF Vändkretsen.
 

Felanmälan avseende fastigheterna, samt fel i lägenheterna som faller under bostadsrättsföreningens ansvar, görs till Cemi AB enligt följande:
Telefon: 0774-40 09 90, vardagar 07.00 - 16.00
E-post: felanmalan@cemi.se
Via webb: www.cemi.se

Jouren ska endast kontaktas vid akuta fel som innebär fara för person eller byggnad. Felanmälan till jouren av icke akuta ärenden kan komma att debiteras anmälaren. För jouren ansvarar Dygnet Runt Fastighetsservice AB på uppdrag av Cemi AB.
Telefon: 08-18 70 00, vardagar 16.00-07.00 samt helger.

Exempel på ett akut ärende är att det uppstått en vattenläcka och det sprutar vatten, rör som gått sönder, koppling som spruckit och dylikt.

Rädda - Larma - Släck
Utrymning vid direkt hot, dvs brand i egen lägenhet, sker i första hand via trapphuset. Nödutrymning sker via fönster eller balkong
då dörr mot trapphus är blockerad. Vid rök i trahhus och brand i annan lägenhet, stanna kvar i den egna lägenheten. Du är säkrare där än i trapphuset. Brandvarnare ljuder vid begynnande rökutveckling. Du har mycket goda möjligheter att släcka branden medan den är liten och utrym via trapphuset. Stäng in större brand och utrym!
Ring 112.

Titta ut och se om det lyser i husen omkring. Är det släckt på många ställen så kan det bero på ett elfel i området. Kontrollera därefter lägenhetens elcentral och jordfelsbrytare/ eventuell huvudströmbrytare (det kan ha gått en propp). Du kan ringa på hos en granne för att se om el även saknas hos denne. Hittar du inte felet, gör felanmälan till Cemi AB:
Telefon: 0774-40 09 90, vardagar 07.00 - 16.00
E-post: felanmalan@cemi.se
Via webb: www.cemi.se

För felanmälan under jourtid, se avsnittet "Akut felanmälan" ovan!

Gör felanmälan till Cemi AB:
Telefon: 0774-40 09 90, vardagar 07.00 - 16.00
E-post: felanmalan@cemi.se
Via webb: www.cemi.se

För felanmälan under jourtid, se avsnittet "Akut felanmälan" ovan!

Ring 112!
Har inbrottet redan skett, ring Polisens nummer för icke akuta ärenden, 114 14.

Bredbandet levereras av Bredband2 (fd A3), vid hjälp ring till 0770 811 020. Föreningen tillhandahåller ett ethernetuttag i lägenheten, anslutning via router, Wifi etc står innehavaren själv för. 

Har du problem med internet på en trådlös enhet, undersök först hur en trådbunden enhet fungerar. Anslut dator till det ethernet-uttag där internet kommer in, dvs anslut ej trådlöst eller till din router. Gå sedan in på www.bredbandskollen.se och gör ett hastighetstest.

Är läget akut ring 112.
I andra fall ring 1177 Sjukvårdsrådgivningen.

Kontrollera först att alla sladdar sitter i och att eventuell TV-box har ström och är påslagen. Det kan också vara värt att kontrollera att rätt ingång till TV:n är vald. Kvarstår problemet gå gärna in på www.sappa.se/kundservice/driftinformation för att se om det finns ett generellt problem i området i annat fall kontakta deras kundservice på antingen 0744-444 744 eller skicka ett mail till hej@sappa.se

Gör felanmälan till Cemi AB:
Telefon: 0774-40 09 90, vardagar 07.00 - 16.00
E-post: felanmalan@cemi.se
Via webb: www.cemi.se

Glöm inte att ange vilken av tvättstugorna som felanmälan gäller.

Gör felanmälan till Cemi AB:
Telefon: 0774-40 09 90, vardagar 07.00 - 16.00
E-post: felanmalan@cemi.se
Via webb: www.cemi.se

För felanmälan under jourtid, se avsnittet "Akut felanmälan" ovan!

Gör felanmälan till Cemi AB:
Telefon: 0774-40 09 90, vardagar 07.00 - 16.00
E-post: felanmalan@cemi.se
Via webb: www.cemi.se