Bredband

Bredband, det vill säga tillgång till internet finns i alla lägenheter och ingår i månadsavgiften

Bredbandet levereras av A3 (fd Alltele), vid hjälp ring till 0770 910 000, maila till kundservice@a3.se eller chatta med kundservice på www.a3.se/privat/kundservice. Föreningen tillhandahåller ett ethernetuttag i lägenheten, anslutning via router, Wifi etc står innehavaren själv för. 

Upplever ni att ni har ”segt” Internet eller upplever ni att ni får avbrott i Internettrafiken? Gör så här:

Har du problem med internet på en trådlös enhet så undersök först hur en trådbunden enhet fungerar. Anslut dator till det ethernet uttag där internet kommer in dvs anslut ej trådlöst eller till din router. Gå sedan in på www.bredbandskollen.se och gör ett hastighetstest. Är hastigheten under 50 Mbit upp eller ner på den kabelanslutna enheten kontakta A3.se

Du har många grannar som använder Wifi och det förekommer tyvärr att din grannes sändare överröstar din i det rummet du befinner dig. Pröva att flytta din router alternativt att skaffa dig en repeater. Du hittar mer information om du söker på nätet. Varken A3 eller föreningen kan hjälpa dig med Wifi problem